fredag 10 februari 2012

Detta är jag

Jag älskar att skapa saker. Klippa, klistra och måla är väl det jag tycker mest om. Men det varierar mycket. För tillfället har jag fastnat för scrapbooking, för ett tag sedan målade jag mest.


Mina målningar innehåller oftast hav, båtar och fyrar. Jag facineras av vågornas kraft. Finns det något häftgare än en ordentlig storm och vågor som är meterhöga?


Vintage-stilen tycker jag är vacker, gammla boksidor och bokmärken anänder jag mig ofta av när jag klipper och klistrar. Det har blivit mycket kort. De är ganska lätta att göra och blir oftast bra. Detta är ett så kallat Z-kort som jag klätt med just sidor från en gammal bok och bokmärket har jag skrynklat ihop innan jag klistrade på det för att det skulle se mer slitet ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar