tisdag 8 maj 2012

Kampen mellan människa och spindel

Länge har det suttit ett spindelnät på min cykel. Jag har hela tiden trott att det var ett övergivet nät och inte brytt mig särskilt mycket. Men i helgen så har jag jobbat kväll vilket jag inte gjort på ett tag och till min fasa så jag spindeln som gjort min cykel till sitt hem. I fredags kväll så jag honom bara snabbt innan han smet under min ringklocka och cyklade bara lite förskräckt hem. I lördags kväll var han framme igen. Jag stannade cykeln för att få tag i något att pilla bort honom med, men även då var han för snabbt. Istället tog jag bort nätet och tänkte att han kanske överger min cykel när det är borta. Där hade jag fel, för i söndags kväll kröp han omkring på styret istället! Men nu var jag snabbare och lyckades kasta av honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar